ترس از دزد | 5 راهکار برای کاهش ترس از دزد
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از دزد در اغلب افراد وجود دارد. این ترس جنسیت و رده سنی ندارد. در تمامی سنین از کودک تا بزرگسال و خانم و آقا وجود دارد. این ترس تا حدودی طبیعی است. به دلیل اینکه ترس از سرقت وسایلی که مدت ها برای تهیه آن زحمت کشیده اید بسیار عادی است. هیچ فردی دوست ندارد که وسایلش دزدیده شود و یا به طور کلی با دزد روبرو شود. اما زمانی که این ترس ها به شیوه افراطی باشد؛ فرد خواب و خوراک ندارد. دائما در استرس است و همیشه هنگام خواب و بیرون رفتن از خانه نگران است. برای کاهش این ترس های افراطی حتما باید از روانشناس کمک بگیرید.

منبع: ترس از دزد | 5 راهکار برای کاهش ترس از دزد

ترس از دزد چیست؟

احتمالا افرادی را مشاهده کرده اید که همیشه نگران دزدی و دزد و سرقت هستند. ترس از این دارند که در خارج از خانه دزد وسایل آنها را نبرد و یا خانه شان را دزد نزند. خارج از منزل طلا نمی‌اندازند و گوشی موبایل خود را خارج نمی‌کنند. البته که ترس از دزد یک چیز طبیعی است. اما زمانی که این ترس ها به شیوه افراطی باشد، روان فرد را با مشکل روبرو می‌کند. در ادامه راجع به روش های جلوگیری و کاهش ترس از دزد توضیح داده ایم.

در برخی از موارد فرد به این دلیل ترس از دزد دارد که در گذشته با چنین مشکلی روبرو شده است. مثلا خانه او را دزد زده است و یا خارج از خانه دزد به او حمله ور شده است. در این شرایط گفته می‌شود که فرد دچار استرس پس از سانحه یا PTSD شده است. و تنها زمانی این اختلال درمان می‌شود که شخص مبتلا از روانشناس کمک بگیرد.

پیامدهای ترس از دزد چیست؟

ترس از دزد همراه با پیامدهایی است که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? استرس دائمی هنگام خروج از منزل

???? اختلال در خواب

????نگرانی بیش از اندازه

???? ایجاد وسواس فکری

???? از بین رفتن آرامش

????بروز اختلالات روانی

???? افسردگی

???? انزوا و گوشه گیری

????اختلال در تغذیه

???? بروز فوبیا

???? شک و تردید نسبت به اطرافیان

راهکارهای کاهش ترس از دزد

ترس از دزد تقریبا برای همه افراد وجود دارد. راهکارهایی نیز برای کاهش این ترس ها وجود دارد که معمولا تنش و استرس افراد مبتلا به ترس از دزد را کاهش می‌دهد. به منظور کاهش استرس و حال ناخوشایند این ترس، راهکارهایی را در این قسمت از مقاله توضیح داده ایم.

???? محیط خانه را امن کنید

یکی از اولین اقدامات برای کاهش ترس از دزد، امن کردن خانه است. برای اینکه استرس خود را کاهش دهید حتما محیط خانه را امن کنید. برای درها و پنجره ها قفل و محافظ نصب کنید. و کارهایی را انجام دهید که حس امنیت در شما ایجاد می‌کند.

???? قبل از خواب مدیتیشن کنید

یکی از کارهایی که باید برای کاهش ترس از دزد انجام دهید، مدیتیشن و استراحت قبل از خواب است. با این کار استرس و اضطراب ترس از دزد را کاهش می‌دهید. و سپس برای خواب مناسب آماده می‌شوید. اگر علاقه ای به مدیتیشن ندارید، یکی از روش های ذهن آگاهی را برای آرامش قبل از خواب انتخاب کنید و انجام دهید.

???? هنگام سفر به اطرافیان اطلاع دهید که مراقب خانه باشند

اگر برای ترس از دزد از خانه بیرون نمی‌آیید و به سفر نمی‌روید. بهتر است که برای خیال راحتی خودتان به اطرافیان مورد اعتماد اطلاع دهید که به سفر خواهید رفت. هر چند وقت یک بار به خانه شما سر بزنند تا در امنیت باشد. با این اطلاع رسانی راحت تر به سفر خواهید رفت و حتی آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. 

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای کاهش ترس از دزد حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان نشانه های ترس شما را بررسی کرده و بر اساس ویژگی های فردی و علائمی که دارید، روش درمانی مناسب را ارائه می‌دهد. همچنین اگر ترس شما نشان از اختلال باشد؛ کمک از روانشناس برای کاهش آن الزامی می‌باشد.

???? برای ساختمان سرایدار استخدام کنید

یکی از روش هایی که می‌توانید ترس از دزد را کاهش دهید؛ این است که برای ساختمان سرایدار استخدام کنید. استخدام سرایدار به خوبی می‌تواند آرامش شما را تامین کند. این فرد هم مواظب خانه شماست و هم از وسایل نقلیه در ساختمان محافظت می‌‌کند. و همین محافظت باعث ایجاد حس امنیت و حال خوب شما می‌شود.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله ذکر شد؛ ترس از دزد شدت های مختلفی دارد. شدت معمولی را که همه افراد تجربه کرده اند. اما زمانی که این ترس به شیوه افراطی باشد؛ به اختلال تبدیل شده و زندگی فرد را مختل می‌کند. یا حتی در شرایطی فرد به این ترس مبتلا می‌شود که قبلا تجربه بدی را گذرانده است. در این شرایط حتما باید از روانشناس برای درمان و کاهش نشانه ها کمک گرفت. در غیر این صورت به مرور زمان نشانه ها شدید تر شده و ترس نیز بیشتر می‌شود.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از دزد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

پیامدهای ترس از دزد شامل چه مواردی می‌شود؟

استرس دائمی هنگام خروج از منزل، اختلال در خواب، نگرانی بیش از اندازه، ایجاد وسواس فکری، از بین رفتن آرامش، بروز اختلالات روانی، افسردگی، انزوا و گوشه گیری، اختلال در تغذیه، بروز فوبیا، و شک و تردید نسبت به اطرافیان از پیامدهای ترس از دزد می‌باشد.

راهکارهای کاهش ترس از دزد چه مواردی است؟

محیط خانه را امن کنید، از روانشناس کمک بگیرید، برای ساختمان سرایدار استخدام کنید، هنگام سفر به اطرافیان اطلاع دهید که مراقب خانه باشند و قبل از خواب مدیتیشن کنید.

منبع: ترس از دزد | 5 راهکار برای کاهش ترس از دزد





:: برچسب‌ها: ترس از دزد | 5 راهکار برای کاهش ترس از دزد ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: